CHECKLISTA ROWERU ELEKTRYCZNEGO: MAKSIMUM PRZYJEMNOŚCI, MINIMUM ZMARTWIEŃ!
Breadcrumb image

Latest posts

CHECKLISTA ROWERU ELEKTRYCZNEGO: MAKSIMUM PRZYJEMNOŚCI, MINIMUM ZMARTWIEŃ!

Rower elektryczny to doskonałe narzędzie do odkrywania świata, ale – jak każda zaawansowana maszyna – wymaga regularnej uwagi. Dobrze przygotowany e-bike to gwarancja bezpieczeństwa, komfortu i długotrwałej satysfakcji z jazdy. Przed każdą wyprawą oraz co pewien czas warto poświęcić chwilę na krótki przegląd.

Zanim wyruszysz w drogę:

Szybki przegląd przed każdą jazdą

 Bateria i ładowanie:

  • Czy poziom naładowania baterii jest wystarczający na zaplanowaną trasę?

  • Czy bateria jest prawidłowo zamocowana i zabezpieczona w ramie?

  • Czy styki baterii są czyste i suche?

 Hamulce:

  • Czy obie klamki hamulcowe działają płynnie i skutecznie?

  • Czy klocki hamulcowe nie są nadmiernie zużyte?

  • Czy tarcze hamulcowe są czyste i nieuszkodzone?

 Opony:

  • Czy ciśnienie w oponach jest zgodne z zaleceniami producenta (sprawdź manometrem)?

  • Czy na oponach nie ma widocznych uszkodzeń, przecięć ani ciał obcych?

  • Czy bieżnik zapewnia odpowiednią przyczepność?

 Napęd (łańcuch, przerzutki, kaseta):

  • Czy łańcuch jest czysty, nasmarowany i nie wykazuje oznak rdzy?

  • Czy przerzutki działają płynnie i precyzyjnie?

  • Czy łańcuch i zębatki nie są nadmiernie zużyte?

 Światła i odblaski:

  • Czy przednie i tylne światła działają prawidłowo?

  • Czy odblaski są czyste i dobrze widoczne?

Regularna kontrola:

Co sprawdzać co kilka tygodni/miesięcy

 Silnik i elektronika:

  • Czy system wspomagania włącza się i wyłącza poprawnie?

  • Czy wszystkie tryby wspomagania (ECO, TRAIL, BOOST itd.) działają bez zakłóceń?

  • Czy wyświetlacz działa prawidłowo i nie jest uszkodzony?

  • Czy wszystkie kable są dobrze zamocowane i nieuszkodzone?

 Śruby i połączenia:

  • Czy wszystkie kluczowe śruby (mostek, kierownica, zaciski kół, korby, suport, mocowania silnika i baterii) są dokręcone?

  • Czy nie ma luzów na żadnych elementach ruchomych?

 Kierownica i siodło:

  • Czy kierownica jest stabilnie zamocowana i nie obraca się swobodnie?

  • Czy w sterach nie ma luzów (sprawdź przy zaciśniętym przednim hamulcu)?

  • Czy siodło i sztyca są prawidłowo dokręcone i nie opadają?

 Ogólny stan ramy i amortyzacji:

  • Czy na ramie nie ma pęknięć, wgnieceń ani innych uszkodzeń?

  • Czy amortyzatory działają płynnie i nie ma wycieków?

Posted in: Default category

Leave a comment